بازاریابی دیجیتال 2
2. مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.
دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند عملکرد کمپین روزانه را ردیابی کنید، بنابراین میدانید چه کانالهایی خوب عمل میکنند و کدامها نه، و به شما کمک میکند بودجه کمپین خود را برای بازگشت سرمایه بالا بهینه کنید. این را نمی توان در مورد اشکال سنتی تبلیغات گفت. عملکرد بیلبورد شما مهم نیست —هزینه آن حتی اگر تبدیل نشود، همچنان یکسان است.
به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، کنترل کاملی بر جایی که میخواهید پول خود را خرج کنید، دارید. شاید شما به جای پرداخت هزینه برای کمپین های PPC، برای ایجاد محتوای اینستاگرام با قابلیت تبدیل بالا، برای نرم افزار طراحی هزینه می کنید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم چرخش کنید، و این اطمینان را به شما می دهد که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند هدر ندهید.
به طور کلی، بازاریابی دیجیتال راه حل مقرون به صرفه تری است و فرصت های منحصر به فردی را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که بیشترین سود را به دست می آورید.
به عنوان مثال، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می کنید، ممکن است سعی کنید در رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی یا سئو سرمایه گذاری کنید – سه استراتژی که حتی با حداقل هزینه می تواند بازگشت سرمایه بالایی به شما بدهد.
3. بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
اگر برای یک کسبوکار کوچک کار میکنید، احتمالاً رقابت با مارکهای اصلی در صنعت خود، که بسیاری از آنها میلیونها دلار برای سرمایهگذاری در کمپینها دارند، برای شما دشوار است. خوشبختانه، فرصتهای زیادی وجود دارد تا از طریق ابتکارات بازاریابی دیجیتال استراتژیک از بازیگران بزرگ پیشی بگیرید.
به عنوان مثال، ممکن است از کلمات کلیدی طولانی برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا استفاده کنید که در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند. موتورهای جستجو اهمیتی نمیدهند که کدام برند بزرگتر است، اما به اولویتبندی محتوایی اهمیت میدهد که بهترین طنیناندازی را با مخاطبان هدف داشته باشد.
4. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
در حالی که تبلیغات سنتی می تواند برای اهداف خاص مفید باشد، بزرگترین محدودیت آن قابلیت اندازه گیری است. این یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ است، زیرا میتواند نمای ابتدایی تا پایانی از تمام معیارهایی که برای شرکت شما مهم هستند – از جمله برداشتها، اشتراکگذاریها، بازدیدها، کلیکها و زمان روی صفحه به شما بدهد.
برخلاف اکثر تلاشهای بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه میدهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنند. اگر تا به حال تبلیغی را در روزنامه قرار داده باشید، میدانید که تخمین تعداد افرادی که به آن صفحه ورق زدهاند و به آن توجه کردهاند چقدر دشوار است. هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا اصلاً آن تبلیغ مسئول فروش بوده است وجود ندارد.
از سوی دیگر، با دیجیتال مارکتینگ، می توانید بازگشت سرمایه تقریباً هر جنبه ای از تلاش های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید.
5. تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسانتر است.
کار زیادی برای توسعه یک استراتژی بازاریابی انجام می شود. به طور کلی، شما آن استراتژی را تا زمان تکمیل دنبال خواهید کرد، اجازه میدهید اثرگذار شود و سپس نتایج آن را قضاوت کنید. با این حال، همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. ممکن است در نیمه راه متوجه شوید که یک محاسبات غیرفعال بوده است، یک فرض نادرست بوده است، یا مخاطبان آنطور که انتظار می رود واکنش نشان نداده اند. اینکه بتوانید استراتژی را در طول مسیر تغییر دهید یا تنظیم کنید بسیار سودمند است زیرا شما را از شروع مجدد کامل باز می دارد.
اینکه بتوانید استراتژی خود را به راحتی تغییر دهید، یک مزیت بزرگ بازاریابی دیجیتال است. تطبیق یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار سادهتر از سایر اشکال سنتیتر بازاریابی، مانند ایمیلها یا تبلیغات بیلبورد است. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین آنطور که انتظار می رود ارائه نمی شود، می توانید به سرعت آن را تنظیم کنید یا آن را متوقف کنید تا نتایج بهتری حاصل شود.
6. بازاریابی دیجیتال می تواند نرخ تبدیل شما و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
همانطور که بازاریابی دیجیتال اندازه گیری تلاش های بازاریابی شما را ساده تر می کند، این باعث می شود نرخ تبدیل شما نیز ساده تر شود. توانایی اندازه گیری اثربخشی هر تاکتیک به شما کمک می کند تا استراتژی های بهتری ایجاد کنید. اصلاح مداوم روش های خود نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. سرمایه گذاری در بازاریابی آنلاین تضمین می کند که همه چیز برای بیشترین میزان تبدیل بهینه شده است.
علاوه بر این، همه سرنخ ها ارزش یکسانی برای کسب و کار شما ندارند. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که مخاطب خاصی را هدف قرار دهید که منجر به مشتریان با کیفیت بالاتری می شود که احتمال بیشتری برای مشتری شدن دارند. اتصال کسب و کار شما با با ارزش ترین سرنخ ها به طور مستقیم نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد.
7. می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را درگیر کنید.
ضروری است که هر چه زودتر مخاطب خود را درگیر کنید. برقراری ارتباط در اولین مرحله از سفر خریدار به هدایت پیشرو از طریق قیف مشتری کمک می کند. استفاده از دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را میدهد که از ابتدا تا انتها و در هر نقطهای بین آنها این کار را انجام دهید.
کانال های آنلاین به شما این امکان را می دهند که کل سفر خرید مشتریان خود را دنبال کنید. درک و تجزیه و تحلیل نحوه حرکت و عملکرد مشتریان برای تبدیل سرنخ مهم است. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که آنها را از طریق این فرآیند ردیابی کنید. و، حتی اگر در مراحل اولیه تبدیل نشوند، حداقل به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده اند.