آکادمی سورنا
منو موبایل

آکادمی سورنا

ضرورت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است؟

هنگامی که کسب و کارهای کوچک شروع به کار می کنند، تمرکز آنها اغلب بر این است که چگونه اولین مشتریان بدست بیاورند. آنها ممکن است به اشکال سنتی تبلیغات، مانند تبلیغات چاپی، ارسال کوپن یا حتی تبلیغات در فضای باز متکی باشند. کسب‌وکارها ممکن است بر این باور باشند که از آنجایی که محصول یا خدمات خوبی را ارائه می‌کنند، می توانند برای مدت طولانی مشتریانی را متقاعد کنند. در حالی که این استراتژی ممکن است کمی از تجارت را به ارمغان بیاورد، یک راه بهتر و راحت تر وجود دارد. کسب و کارهای کوچک باید بازار جهانی مشتریان بالقوه آنلاین را در نظر بگیرند و از همگرایی بازاریابی سنتی و دیجیتالی خود بهره مند شوند. هیچ کسب و کار کوچکی، مهم نیست که چقدر جدید باشد، نباید کانال های دیجیتال را به عنوان راهی برای تولید سرنخ و تبدیل علاقه به مشتری نادیده بگیرد. بیایید به مزایای دیجیتال مارکتینگ و راه‌هایی که می‌توان از پلتفرم‌های آنلاین برای کمک به رشد کسب‌وکارتان استفاده کرد، نگاهی بیندازیم.

مزایای بازاریابی آنلاین

مشتریان بالقوه‌ای که می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، گروهی بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی هستند که فقط به صورت محلی می‌توانید جذب کنید. با استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ، می توانید به روشی مقرون به صرفه، مقیاس پذیر و قابل اندازه گیری به مخاطبان جهانی دست پیدا کنید. برخی از مزایای کلیدی بازاریابی دیجیتال عبارتند از: توانایی تعامل با مشتریان بالقوه و یادگیری دقیقاً آنچه آنها به دنبال آن هستند، یعنی شناخت بهتر مشتریان خود! توانایی دسترسی به هر کسی و در هر مکانی چون مرزهای جغرافیایی با دیجیتال وجود ندارد. مخاطبان مناسب را در زمان مناسب هدف قرار دهید – شخصی‌سازی با بازاریابی دیجیتال ساده‌تر است با مشتریان احتمالی خود در هر مرحله از فرآیند خرید ارتباط برقرار کنید. کمتر  مخاطبان خود را بشناسید و برای ایجاد وفاداری به برند، تعامل ایجاد کنید. از قدرت طرح های وفاداری مشتری الهام بگیرید. پاسخ‌ها به تلاش‌های بازاریابی خود را به راحتی و فورا پیگیری و نظارت کنید

شروع بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

شروع کسب و کار با فرصت های بی پایان بازاریابی دیجیتال می تواند ترسناک به نظر برسد اگر قبلاً از آن برای کسب و کار استفاده نکرده باشید. پلتفرم‌ها و اصطلاحات بازاریابی دیجیتالی مختلفی وجود دارد که ممکن است آن را پروژه‌ای بزرگ‌تر از آنچه هست جلوه دهد.

کسب و کارهای کوچک می توانند باور کنند که زمان یا پول لازم برای رقابت آنلاین را ندارند. در نتیجه، بسیاری ترجیح می‌دهند کارها را آهسته پیش ببرند و به یک یا دو نوع تبلیغات سنتی پایبند باشند، با این فرض که کسب‌وکارشان با گذشت زمان تکامل می‌یابد.

واقعیت این است که بازار رقابتی است و در حالی که توصیه‌های شفاهی و مشتریان می‌تواند به افزایش ترافیک کمک کند، مشتریان برای یافتن کسب‌وکار شما با مشکل مواجه خواهند شد، مگر اینکه در مکان‌هایی که زمان می‌گذرانند ظاهر شوید. به هر حال، 4.6 میلیارد نفر به دلایل زیادی از اینترنت استفاده می کنند. بر اساس گزارش Digital 2021: Global Overview، این 60٪ نفوذ جهانی اینترنت است.

بنابراین تأخیر در ایجاد حضور آنلاین یک رویکرد مؤثر نیست. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت، تبلیغ کسب و کار خود در مقیاس جهانی و استفاده از هدف گذاری برای جذب مشتریانی است که به خدمات یا محصول شما علاقه مند هستند.

متوجه شوید که مشتریان شما آنلاین هستند

هنگامی که شخصی به کسب و کار شما علاقه مند است، چه در جایگاه شما باشد یا در مورد برند شما کنجکاو باشد، اولین کاری که انجام می دهد این است که به صورت آنلاین تحقیق کند و ببیند چه چیزی می تواند در مورد شما بیابد.

در عصر دیجیتال امروز، مشتریان انتظار دارند یک وب سایت و حضور در رسانه های اجتماعی پیدا کنند. آنها ممکن است به دنبال بررسی باشند تا بتوانند بدانند دیگران در مورد شرکت شما چه می گویند و اینکه آیا آن مکان مناسبی برای انجام تجارت است یا خیر. برای مشاغل محلی، 87٪ از مصرف کنندگان نظرات آنلاین را مطالعه می کنند – رشد 6٪ از سال 2019 تا 2020.

بنابراین اگر یک مشتری بالقوه نتواند شما را آنلاین پیدا کند، ممکن است به این نتیجه برسد که کسب و کار شما قانونی به نظر نمی رسد. احتمال بسیار خوبی وجود دارد که بسیاری از این افراد بالقوه تصمیم بگیرند که تجارت شما را جدی نگیرند و به سرعت به جای دیگری بروند.

 

دریابید که رقبای شما به صورت آنلاین چه می کنند

برای موفقیت کسب و کارتان، باید به کارهایی که رقبایتان انجام می دهند توجه کنید و از آن بیاموزید. رقبای خود را به عنوان کسی که باید شکست دهید، فکر نکنید، بلکه به عنوان افرادی که چیزی برای آموزش به شما دارند فکر نکنید.

وقتی به آنچه که رقبای خود به صورت آنلاین انجام می‌دهند نگاه می‌کنید، ایده‌ای از اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند به دست خواهید آورد. به احتمال زیاد، در هر نوع کسب و کاری که هستید، رقبای شما در وب حضور دارند. آنها از چه نوع محتوایی استفاده می کنند، آیا وبلاگ وجود دارد یا محتوای بصری مانند ویدیو را تبلیغ می کنند؟

آنها چگونه با برند خود ارتباط برقرار می کنند و چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند؟ چقدر با مخاطب ارتباط برقرار می کنند؟ آیا می توانید بهتر انجام دهید؟

یک راه عالی برای پیدا کردن آنچه رقبای شما انجام می دهند، انجام تحقیقات است. دریابید که از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند، آیا روی کلمات کلیدی تمرکز می کنند، آیا تأثیرگذارانی وجود دارند که استفاده می کنند

 

برای هدایت ترافیک؟ خوشبختانه چند ابزار آنلاین عالی وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند:

Semrush – برای رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک کلمات کلیدی عالی است
Ahrefs – برای کشف محتوای مرتبط ترین رقبا مفید است
Moz – پلتفرم دیگری برای رتبه بندی کلمات کلیدی
BuzzSumo – انواع محتوای محبوب و تأثیرگذاران را ردیابی کنید
Google Alerts – ابزاری برای ردیابی نام هر رقیبی که برای ردیابی انتخاب می‌کنید
Ontolo – ابزاری عالی برای بک لینک و بازاریابی محتوا
همچنین ابزارهای عالی برای بینش مشتری وجود دارد تا به توسعه شخصیت و بازاریابی محتوای شما کمک کند.

در دسترس مشتریان خود باشید

همانطور که قبلاً بحث کردیم، کسب و کار شما باید در جایی که مشتریان شما آنلاین هستند حضور داشته باشد. هر محصول یا خدماتی که شخص به دنبال آن باشد، به احتمال زیاد جستجوی خود را با گوگل آغاز خواهد کرد. اگر حضور آنلاین ندارید، پیدا نخواهید شد و نمی توانید رقابت کنید.

اگر حضور آنلاین دارید اما پیدا کردن رقبای شما آسان تر است زیرا در جستجو رتبه بالاتری دارند، ممکن است هنوز پیدا نشوید. همراه با ایجاد یک وب سایت، یادگیری بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) چیست و چرا اهمیت دارد، به شما کمک می کند تا با اولین نامی که مشتری در جستجوی گوگل پیدا می کند، از رقبا پیشی بگیرید.

کلمات کلیدی در تحقق این امر بسیار مهم هستند، بنابراین مطمئن شوید که بهترین کلمات کلیدی (دم بلند و دم کوتاه) را برای کسب و کار خود درک کرده اید. از این اینفوگرافیک ساده برای راهنمایی شما در پنج مرحله تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

همچنین باید سوالات ساده‌ای را نیز بگنجانید که مشتریان ممکن است بخواهند پاسخ‌های سریعی به آن‌ها بدهند، مانند مکان شما، ساعات کاری و جزئیات محصول یا خدمات شما. با نگاه کردن به وب سایت خود و وب سایت های رقبا در کنار هم، مشتریان بالقوه شما باید بتوانند ساعت ها، قیمت ها، پیشنهادات ویژه و موارد دیگر را مقایسه کنند تا بهترین تصمیم را برای خود بگیرند.

اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، ما این راهنمای مفید را برای SEO برای مشاغل کوچک ایجاد کرده ایم.

مطالب مرتبط

تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارهای سنتی

عنوان تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارهای سنتی مقدمه در دنیای امروز، هوش مصنوعی به یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌ها …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده

ما را در پیام رسان ایتا دنبال کنید

ما را در پیامرسان ایتا دنبال کنید

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده

الگوریتم پنگوئن چیست؟

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل؟ در سال های قبل از 2012 که الگوریتم پنگوئن رو نمایی شد، چند معیار برای رتبه …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده