آکادمی سورنا
منو موبایل

آکادمی سورنا

چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه بازاریابی دیجیتال

چرا و چگونه بازاریابی دیجیتال

با توجه به اینکه امروزه اینترنت چقدر در دسترس است، اگر به شما بگویم تعداد افرادی که هر روز آنلاین می شوند همچنان در حال افزایش است، باورتان می شود؟

با توجه به اینکه امروزه اینترنت بصورت گسترده در دسترس است، اگر به شما بگویم تعداد افرادی که هر روز آنلاین می شوند همچنان در حال افزایش است، باورتان می شود؟

در واقع، تا سال 2021، حدود 4.9 میلیارد کاربر اینترنت جهانی وجود دارد که جهشی 400 میلیونی نسبت به سال 2020 است. و اگرچه ما این را زیاد می گوییم، نحوه خرید و خرید مردم واقعاً همراه با آن تغییر کرده است – یعنی بازاریابی آفلاین نمی تواند باشد. تنها استراتژی شما برای افزایش فروش است، زیرا باید با مخاطبانی که قبلاً وقت خود را در اینترنت سپری می کنند ملاقات کنید: .

شما باید وارد بازاریابی دیجیتال شوید – به عبارت بهتر، وارد هر نوع و هر شکلی از بازاریابی آنلاین.

سوالات کلیدی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟
انواع دیجیتال مارکتینگ
یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟
بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدام است؟
آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل کار می کند؟
چگونه بازاریابی دیجیتال انجام دهیم
نمونه های بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، به تمام تلاش های بازاریابی که در اینترنت انجام می شود اشاره دارد. کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند. این همچنین شامل ارتباط از طریق پیام های متنی یا چند رسانه ای می شود.

یک بازاریاب ورودی باتجربه ممکن است بگوید بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال تقریباً یک چیز هستند، اما تفاوت‌های جزئی وجود دارد. و گفتگو با بازاریابان و صاحبان مشاغل در ایالات متحده، بریتانیا، آسیا، استرالیا و نیوزلند، من چیزهای زیادی در مورد چگونگی مشاهده این تفاوت های کوچک در سراسر جهان آموخته ام.

تجارت دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف می کند؟

در این مرحله، بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و آگاهی از برند شما حیاتی است. به نظر می رسد هر برند دیگری یک وب سایت دارد، و اگر اینطور نیست، حداقل یک حضور در رسانه های اجتماعی یا استراتژی تبلیغات دیجیتالی دارند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آنقدر رایج است که مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند و به آن به عنوان راهی برای یادگیری در مورد برندها اعتماد می کنند. از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ امکانات بسیار زیادی دارد، می‌توانید خلاق باشید و تاکتیک‌های بازاریابی مختلفی را با بودجه‌ای خاص تجربه کنید.

به طور کلی، بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک‌ها و کانال‌های دیجیتال متعدد برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنند، تعریف می‌شود: آنلاین. بهترین بازاریابان دیجیتال تصویر واضحی از نحوه حمایت هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف کلی خود دارند. و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، بازاریابان می توانند از طریق کانال های رایگان و پولی که در اختیار دارند، از کمپین بزرگ تری حمایت کنند.

در این مرحله، بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و آگاهی از برند شما حیاتی است. به نظر می رسد هر برند دیگری یک وب سایت دارد، و اگر اینطور نیست، حداقل یک حضور در رسانه های اجتماعی یا استراتژی تبلیغات دیجیتالی دارند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آنقدر رایج است که مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند و به آن به عنوان راهی برای یادگیری در مورد برندها اعتماد می کنند. از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ امکانات بسیار زیادی دارد، می‌توانید خلاق باشید و تاکتیک‌های بازاریابی مختلفی را با بودجه‌ای خاص تجربه کنید.

به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا می‌تواند مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگی ایجاد کند که از یک کتاب الکترونیکی سرنخ ایجاد کند. یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی ممکن است به تبلیغ آن وبلاگ‌ها از طریق پست‌های پولی و ارگانیک در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکار کمک کند، و بازاریاب ایمیل می‌تواند یک کمپین ایمیلی ایجاد کند تا برای کسانی که کتاب الکترونیکی را دانلود می‌کنند اطلاعات بیشتری درباره شرکت ارسال کند. در عرض یک دقیقه بیشتر در مورد این بازاریابان دیجیتال خاص صحبت خواهیم کرد.

 

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا از طریق روش های سنتی به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که می توانید دسترسی داشته باشید و بالقوه هایی را که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار دهید. علاوه بر این، اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات سنتی است و به شما امکان می‌دهد موفقیت را به صورت روزانه اندازه‌گیری کنید و آن‌طور که مناسب می‌دانید، حرکت کنید.

 

چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

  • شما می‌توانید تلاش‌های خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
  • مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی خارجی است.
  • بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
  • دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
  • تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان تر است.
  • دیجیتال مارکتینگ می تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
  • شما می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.

بیایید عمیق تر شیرجه بزنیم.

1. شما می توانید تلاش خود را فقط بر روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناسی خاصی را اندازه‌گیری کنید – از جمله خوانندگان معمولی مجله یا جمعیت یک محله خاص – اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی است.

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که با پیام‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده و با تبدیل بالا، مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید.

به عنوان مثال، شما ممکن است از هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات به یک مخاطب خاص بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، ممکن است از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به کلمات کلیدی خاص مرتبط با محصول، خدمات یا صنعت شما علاقه نشان داده‌اند یا جستجو کرده‌اند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت‌های خریدار و اصلاح استراتژی خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد خرید می‌کنید.

ادامه دارد ……

مطالب مرتبط

تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارهای سنتی

عنوان تاثیر هوش مصنوعی بر کسب و کارهای سنتی مقدمه در دنیای امروز، هوش مصنوعی به یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌ها …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده

ما را در پیام رسان ایتا دنبال کنید

ما را در پیامرسان ایتا دنبال کنید

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده

الگوریتم پنگوئن چیست؟

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل؟ در سال های قبل از 2012 که الگوریتم پنگوئن رو نمایی شد، چند معیار برای رتبه …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده