الگوریتم پنگوئن چیست؟
معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل؟
در سال های قبل از 2012 که الگوریتم پنگوئن رو نمایی شد، چند معیار برای رتبه گیری سایت ها در نتایج گوگل وجود داشت. یکی از اصلی ترین این فاکتور ها، تعداد تکرار کلمات کلیدی در یک محتوا بود، به این صورت که هر میزان یک کلمه کلیدی بیشتر در یک تولید محتوای عمومی تکرار میشد، گوگل آن صفحه را برای آن محتوا بهینه کرده و نتایج به مراتب بالاتری را در صفحات سرپ خود نمایش میداد.
در این نوع فاکتور برای رتبه بندی سایت ها خیلی از وب مستر ها میتوانستند با جایگذاری بیش از حد یک کلمه کلیدی با ترفند های مختلف در یک مقاله، به صورت های غیر اصولی مقاله خود را به صفحه اول نتایج گوگل برسانند.
بعدها فاکتور دیگری به نام بک لینک خارجی سایت برای رتبه گیری سایت ها به روی کار آمد، به این صورت که یک سایت هرچه تعداد بک لینک های بیشتری داشت میتوانست رتبه ی بهتری را در نتایج موتور های جست و جو بگیرد. اما این روش هم به مانند فاکتور قبلی آنچنان کارآمد نبود و بسیاری از سئو کاران و وبمستران میتوانستند با کسب بک لینک انبوه و بی کیفیت، خود را به نتایج اولیه گوگل برسانند.
بدین گونه بود که گوگل با ارائه یک الگوریتم جدید به نام الگوریتم پنگوئن، ساز و کاری را برای شناسایی اینگونه سایت ها که به روش های بک لینک اسپم گونه سعی در رتبه گرفتن داشتند شناسایی و جریمه کند را معرفی کرد.
وظیفه الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟
الگوریتم پنگوئن در سال 2012 و پس از معرفی الگوریتم پاندا با هدف شناسایی و فیلتر سایت هایی که قصد داشتن با بک لینک های بی کیفیت و اسپم به نتایج بالای صفحات جست و جو برسند راه اندازی و معرفی شد. البته این الگوریتم در طول زمان با اپدیت های جدیدی مواجه شده و در هر به روز رسانی قابلیت هایی نیز به آن اضافه شده و هوشمندی به مراتب بالاتری را نسبت به نسخه های اولیه خود پیدا کرده است.
از جمله قابلیت های این الگوریتم میتوان به شناسایی و جریمه کردن سایت هایی که استفاینگ میکنند( استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در یک صفحه برای فریب موتور های جست و جو) و همچنین فهم و درک سئوی بیش از حد یک سایت، یا همان(over optimization) که نشانه رفتار غیر طبیعی یک سایت است (حال این رفتار میتواند آموزش لینک سازی طبیعی در سایت های مختلف باشد، کیورد استافینگ باشد یا هر عمل دیگری) اشاره کرد.